Hervé Bernard 

Even though drawing and painting were always activities he led parallel to his other two professional careers, it is really in the 1980s that he realized the importance of his artistic vocation. The dazzling colors of Piet MONDRIAN’s grids and the mathematical exactness / rigor of François MORELLET’s made him realize what his line of work would be. His travels in Europe, in the Middle East and in Asia also led him to develop an interest in mural ceramic. Yet another type of grid, whether it is Byzantine and spiritually abstract, or Portuguese and narrative. He has met numerous artists, and developed a friendship with Gérard SCHLOSSER. He has also learnt a lot on the techniques and different means and tools which would later be necessary for the achievement of his future projects. But his numerous activities kept him from dedicating himself fully to painting.
The turning point came up with the 9/11 attack in New York, which caused a long-term disturbance in global tourism activity. On the following year, he includes himself in the redundancy scheme he is asked to supervise and fires himself.
His life as a painter can really begin. He has adopted the hyperrealistic genre, thus committing himself to a pictorial movement which was born in the 1960s in the United States, and to which he applies the demanding discipline that characterized his first abstract works.

Bien que le dessin et la peinture aient toujours été des activités qu'il a menées parallèlement à ses deux autres carrières professionnelles, c'est vraiment dans les années 1980 qu'il a réalisé l'importance de sa vocation artistique. Les couleurs éblouissantes des grilles de Piet MONDRIAN et l'exactitude mathématique / rigueur de François MORELLET lui ont fait réaliser ce que serait son métier. Ses voyages en Europe, au Moyen-Orient et en Asie l'ont également amené à s'intéresser à la céramique murale. Encore un autre type de grille, qu'elle soit byzantine et spirituellement abstraite, ou portugaise et narrative. Il a rencontré de nombreux artistes et s'est lié d'amitié avec Gérard SCHLOSSER. Il a également beaucoup appris sur les techniques et les différents moyens et outils qui seront nécessaires à la réalisation de ses futurs projets. Mais ses nombreuses activités l'empêchent de se consacrer entièrement à la peinture.
Le tournant a été marqué par les attentats du 11 septembre à New York, qui ont perturbé à long terme l'activité touristique mondiale. L'année suivante, il s'intègre dans le plan social qu'on lui demande de superviser et se licencie lui-même.
Sa vie de peintre peut vraiment commencer. Il a adopté le genre hyperréaliste, s'engageant ainsi dans un mouvement pictural né dans les années 1960 aux Etats-Unis, et auquel il applique la discipline exigeante qui caractérise ses premières œuvres abstraites.

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